A spektrum színei között a lila a legrövidebb, ugyanakkor ez a szín rendelkezik a legnagyobb energiával.
A lila a piros és kék keveréke, megtestesíti a harmóniát a piros dinamizmusa és a kék nyugalma között. Hangulati válságok esetén egyszerre lazít és megerősít. Aktiválja az agy kreatív központját, növeli a koncentrációs képességet. Extravagáns, kivételes árnyalat: a művészetek, az inspiráció, az ihlet és a titokzatosság tónusa.
A természetben a lila szín megtalálható az ibolya virágban, aminek az olaját ma is használják italok és édességek ízesítésére, valamint parfümök alapanyagaként. (A Levendula Kézműves Fagylaltozóban rendszeresen kapható ibolya fagyi, nagyon érdekes volt először megkóstolni. ) A középkorban ebből az olajból készítették az altató orvosságot.
Mivel a természetben nem gyakori, ezért sokan művinek érzik ezt a színt.
A királyság, a jólét, a hatalom, a luxus megtestesítője. Caesar uralkodói színe volt. A királyi palástokat később is gyakran lila anyagból varrták.
A szépségipar előszeretettel használja, főként öregedésgátló termékek csomagolásánál.


Az „optimista szín”-toplistát nálam egyértelműen a sárga vezeti: az éltető napfény színe, derültséget, melegséget, életigenlést sugároz. Persze kibújik belőlem a színtanácsadó: a sárga hideg, élénk vagy halványabb citrom árnyalatát még a hideg Tél és Nyár színtípusok is hordhatják, a melengető napsárga viszont a Tavasz típusok kiváltsága és valljuk be, illik is ehhez az évszakhoz.  A sárga tehát meleg szín, legközelebb áll a fényhez és a naphoz. Az élénk és halvány árnyalata egyaránt örömforrás, oldja a szorongást, a félelmet.
A színterapeuták szerint a sárga különböző tónusai a depresszió és más lelki betegségek legjobb ellenszere. A sárga ezek mellett a gondolkodásra, a logikára, a tanulásra is élénkítő hatással van. Ez a ragyogó szín aktivizálja agyunk vizuális központját. Ami sárga megnézzük és könnyebben is jegyezzük meg. Talán a post-it gyártói sem véletlenül választották éppen ezt az árnyalatot? Igaz, most már pinktől kezdve liláig, kéktől-zöldig mindenféle színben készül, de az alap, amiből mai napig legtöbbet forgalmaznak az még mindig a „kis sárga cetli”.
Használjuk ki tehát ennek a színnek az élénkítő hatását, talán már az is jobb kedvre hangol, ha sárga bögréből isszuk a reggeli kávénkat vagy teánkat. 


Ha a piros szenvedélyességét a fehér tisztaságával lágyítjuk; megkapjuk a halvány rózsaszínt, mely színről sokunknak azonnal a „romantikus” jelző jut eszünkbe.

A piroshoz hasonlóan megosztó szín; sokan elképzelni sem tudják magukon vagy a környezetükben, mások pedig imádják és bármilyen mennyiségben „fogyasztják”. 🙂

Míg a piros a szenvedélyesség színe, a rózsaszín a romantikus szerelemé. A kapcsolatok kezdeti, idealisztikus időszakában nem véletlenül mondjuk, hogy „rózsaszínben látja a világot”. Mert, hogy ebben az időszakban ez így is van. 🙂  Ez a szín az idealizmus, az együttérzés és – szerintem – kicsit a naivság árnyalata. Használata a lakásdekorációban rögtön a lányszobákat (Barbie és csillámpóni) juttatja eszünkbe, felhasználási területe azonban ennél tágabb határok között is mozoghat. Hatása függ az árnyalatától: a halványabb, pasztellrózsaszín nyugtató, csökkenti az agresszivitást, ezért gyerekszobában kiválóan alkalmazható. Ezzel szemben erőteljesebb tónusai izgatóak, magabiztosságot sugallnak. Extravagáns felhasználási mód, ha a rózsaszín erőteljesebb árnyalatait (mint a ciklámen vagy magenta) fémmel vagy üveggel kombináljuk. Ha ennél szerényebb megoldással is beérjük, néhány erőteljes színű kiegészítő (lámpa, terítő, díszpárna stb.) is fiatalossá, modernné teszi környezetünket.

A rózsaszín a divatban inkább női színnek tekinthető, de mostanában a férfiak is előszeretettel viselik, különösen felsőruházat terén hódít: pólók, ingek, pulóverek és nyakkendők sokasága bizonyítja létjogosultságát a férfidivatban is.

Üdvözlettel:

Éva – colorfullife-style